Tijdschriften

Standard

We hebben LINDA en AUTOWEEK met elkaar vergeleken. Het zijn twee compleet verschillende bladen, maar toch zijn ze beide erg populair bij hun doelgroep. Niet alleen zijn het populaire bladen, ook op internet hebben deze bladen een erg leuke, goed bezochte site.

 

Doelgroep:

LINDA: Dit tijdschrift is voor vrouwen tussen 20 en 49 jaar oud. Die geïnteresseerd zijn mode, cosmetica, gadgets, televisie, koken, boeken, winkelen, wooninspiratie, uitgaan en muziek. AUTOWEEK: Mannen (25-45) die redelijk geïnteresseerd zijn in auto’s. Auto Week-lezers zijn jonger en welstandiger.

Doelstelling:

LINDA: Grootste vrouwentijdschrift van Nederland zijn en blijven AUTOWEEK: Autoweek beschrijft op een aansprekende manier alle aspecten van het autorijden. Van supercars tot betaalbare occasions, van zakensedan tot klassieker. Een magazine voor de man die wil weten wat er allemaal te koop is en wat het waard is.

Visie:

LINDA: Linda wil het grootste vrouwenmagazine van Nederland zijn ( en blijven). Dit onder de glossytitels, maar ook op het gebied van woonsegment. Linda heeft een onwijs sterk concept en een transparante prijsstrategie. Daarbij gebruiken zij ook extra diensten (added value). Zij hebben dan ook een ijzersterk team die dit allemaal verzorgd. AUTOWEEK: Auto Week staat voor een weekblad waar voornamelijk mannen informatie over auto’s uit kunnen halen. Er staan advertenties in en recensies over auto’s.

Missie:

LINDA: Linda is de grootste vrouwenglossy van Nederland. Dit komt door hun sterke concept en unieke invulling hiervan. De lezer wordt persoonlijk benaderd. Zo wordt de lezer telkens weer geboeid en verrast. Dit komt onder meer door de verschillende thema’s.

LINDA AUTOWEEK
Prijs 5,50 2,60
Abonnementen 82.399 45.208
Losse verkoop 113.414 17.870
Totale verspreiding 201.182 76.274
Totale betaalde verspreiding 200.814 73.733

AUTOWEEK: Van alle Auto Week-lezers denkt 20 procent concreet aan de aanschaf van een nieuwe auto, waardoor het tijdschrift een unieke kans biedt om gericht en met hoge attentiewaarde te adverteren.

Inhoud:

LINDA: Maandelijks Thema. Voorbeeld: Thema New York à interviews gericht op New York. Alles heeft betrekking op New York. AUTOWEEK: De inhoud van Auto Week bestaat vooral uit nieuws, tests, rij-impressies, zowel nieuwe auto’s als occasions, zakelijk rijden, belastingen, achtergronden & reportages.

Toon:

LINDA: Het is goed te lezen en te begrijpen, voor deze doelgroep. AUTOWEEK: De toon van Auto Week is niet moeilijk, maar er komen wel veel begrippen in voor wat het lastig maakt voor mensen die niet veel van auto’s afweten.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s