Werken wanneer je van school af komt..?! Wie, wat, waar?

Standard

Vandaag maandag 18 november beginnen we met de eerste twee lesuren naar het kijken en luisteren naar eigenlijk twee presentaties. Een van onze docenten met daarin een paar opdrachten en de andere van twee meiden die al afgestudeerd zijn. Erg leuk en interessant om de ervaringen en meningen van een anderen te horen die alles eigenlijk al meegemaakt hebben gemaakt.

photo-2

(Ik en mijn leuke klasje tijdens een van de lessen creatief schrijven)

We moesten vandaag onder andere vacatures zoeken die je aanspraken. Dat was niet zo moeilijk er zijn veel vacatures binnen het vakgebied die me aanspraken, maar ze vragen wel vaak veel werkervaring. En de bruto salarissen die er bij staan zijn zeker niet mis! De vakken die we volgen op school zijn hard nodig om later goed van start te gaan op de werkvloer. Je ziet in de vacatures dat er om bepaalde eisen en eigenschappen wordt gevraagd. Die eigenschappen hebben veel mensen wel, maar niet iedereen krijgt dezelfde vakken op dezelfde opleiding op andere scholen. Ik denk, nadat ik de vacatures heb bekeken, dat Fontys qua vakkenpakket de juiste keuze heeft gemaakt. Persoonlijk wil ik later iets met management, marketing en communicatie gaan doen. Alleen is het nu nog een twijfelgevalletje of ik door ga studeren of meteen ga werken. Het is even afwachten hoe ik deze opleiding afrond, maar ik ben er vrijwel zeker van dat ik nog even door wil studeren op de universiteit.

Mijn ideale droombaan zou zijn op het hoofdkantoor van Vodafone in Amsterdam. Het is niet alleen een onwijs mooi gebouw van de binnenkant maar ook een onwijs mooie provider. Het imago van Vodafone is hoog en veel mensen maken gebruik van de diensten van Vodafone. Het is een leuk merk met een geheel eigen imago. Ik zou het liefst een PR of marketing gerichte functie hebben. En dat is wel zo’n beetje wat ik wil. Dan nog even over de presentatie die oud-leerlingen bij ons in de klas hebben gegeven. Het was goed dat je de studenten vragen kon stellen, maar de inhoud van wat ze vertelden was een beetje matig. Volgens mij was het ook niet de bedoeling dat de leerlingen een lange presentatie hielden want ze moesten snel weer weg naar de volgende klas om nog een presentatie te geven. Ik vind het leuk om hun ervaringen te horen over de stages en hun werk tot nu toe. Het leukst vond ik dat ze vertelden over de studententrip waarvoor ze naar Amerika waren gegaan voor de presidentsverkiezingen. Dat je de keuze kunt maken om extra vakken te volgen vind ik goed, zo kun je net wat extra’s aan je diploma geven. Zo kun je je diploma net wat extra’s geven dat goed van pas kan komen als je aan het werk wilt gaan. De opleiding heeft veel mogelijkheden waar je later echt iets aan hebt. Ik heb nu al zin in wat er nog komen gaat!

Leave a Reply

