Brillen als fashiontrend

Standard

De bril wordt steeds vaker gedragen, vroeger werd je nog wel eens geassocieerd met een nerd. Maar tegenwoordig is het een trend om een bril te dragen. Je ziet ook dat sommige mensen een bril zonder sterkte gaan dragen, gewoon omdat ze het mooi vinden. Daarom gaat het in deze blog vooral om de modellen van de bril, omdat het er dus niet meer toe doet of je wel of niet een bril nodig hebt. Het gaat er vooral om dat je hem draagt. Zelf heb ik ook een bril maar die is wel op sterkten, mijn bril draag ik alleen als ik geen zin heb om mijn lenzen te dragen. Ik ben heel blij met lenzen, maar soms is het ook wel eens fijn om gewoon lekker je bril op te kunnen zetten.

In dit filmpje zie je een man en twee vrouwen die brillen dragen. In het filmpje willen ze je naar mijn mening het gevoel geven dat het dragen van een bril ondeugend en leuk is. Je kunt ook het gevoel krijgen dat je er zelf een wilt hebben. En dat is goed, want probeer vooral een keer een bril uit! (met of zonder sterkte)

De houten brilHouten bril
Hout is hip. Voor mensen die iets nieuws willen uitproberen, bij verschillende opticiens en speciaalzaken zijn er verschillende houten brillen verkrijgbaar. Het is alleen makkelijker om er een van plastic te nemen  met een houten look, want het is lastiger voor de opticien om een echte houten op maat te maken dan een van plastic. Het is heel gaaf als je zo’n bril draagt maar je moet er wel het type voor zijn, want ik zou bijvoorbeeld geen idee hebben of ik er bijvoorbeeld het type voor zou zijn. Als je interesse mocht hebben in zo’n bril is het altijd aan te raden om even bij de opticien langs te gaan om te kijken of het model wel bij je past.

Bril vogue

Ronde vormen
In 2013 werden de brillen steeds ronder, maar nu tegen 2014 zie je dat er wat meer tussenin gezeten wordt. Dat zie je vooral in de winkels, op het internet en in modebladen zie je dat ze een middenweg aan het maken zijn tussen de ronde en vierkante brillen wat er toch ook wel mooi uit ziet.

Kleuren OLYMPUS DIGITAL CAMERA
In 2013 zag je dat net als de kleding de brilmonturen ook weer veel kleur hadden. Het ging dan om pastelkleuren en harde jaren 80 kleuren. Bij het kiezen van een kleur kun je het beste uitgaan van de kleur van je gezicht en daar ook je kleding daar op afstemmen, dan komen de kleuren vaak het beste uit bij elkaar. Je ziet nu ook veel meer kleurige brillen en dat zou een goede oplossing zijn als je niet helemaal uit de kleur kunt komen, je kunt dan gaan voor veel of weinig contrast. Probeer bijvoorbeeld een keer zo’n bril met of zonder sterkte. Als het bij je past en je de juiste kleur vindt maakt het je outfit helemaal af. Persoonlijk zou ik zeggen: “gewoon doen”!

Mode 2014!
Als je graag op de hoogte wilt blijven van de nieuwste brillentrends van 2014 is er van 12 tot 15 januari een internationale Optiek & Design beurs in München in Duitsland. Het lijkt me erg leuk om een keer zo’n show mee te maken. Wie weet ga ik er dit jaar wel een kijkje nemen!

Brillen mode

Bronnen:

http://www.duic.nl/ondernemen/48147/utrechtse-ondernemers-halen-houten-bril-naar-nederland/

http://www.pearle.nl/nl_NL/brillen

http://www.optiekenmode.com/

http://www.trendystyle.net/fashion/kledingtips/zonnebrilvorm.html

Leave a Reply

