Ochtendsnack, snelst groeiende snack van dit moment!

Standard

Het blijkt dat mensen die snacks eten een gezonder dieet hebben! Er wordt zelfs gezegd dat 2014 het jaar zal zijn van het eten van kleinere porties, kleinere hapjes en grotere variëteit. We eten tegenwoordig meer dan twee a drie snacks per dag! Het leven wordt namelijk steeds hectischer waardoor we minder tijd besteden aan eten. Eigenlijk hebben we nooit tijd genoeg. Maar we proberen alles steeds sneller te doen. En snacks passen goed in die levensstijl.

gezonde snacks

De ochtendsnack.
De ochtendsnack is een van de snelst groeiende snack van moment. In de ochtend is er vaak weinig tijd om uitgebreid te ontbijten. Mensen moeten vroeg hun bed uit voor werk of school. Als kinderen goed ontbijten onthouden ze dingen beter op school. Het is daarom belangrijk dat ook kinderen goed ontbijten. Het ontbijt is sowieso de belangrijkste maaltijd van de dag! En door het tijdgebrek wordt het eten van kleinere porties dus populairder!

Niet alleen het snacken wordt populairder maar ook het eten van gezonde dingen.
Jongeren volgen tegenwoordig steeds meer voedingsadviezen op van de overheid. Ze proberen minder cholesterol binnen te krijgen door minder uit de frituur te eten, ook proberen ze genoeg granen binnen te krijgen. Dit zul je ook in de supermarkten gaan zien er zijn steeds meer vers producten. Zoals bij de Albert Heijn waar ze tegenwoordig zelfs biologische producten van de boer verkopen. Mensen houden zich steeds meer bezig met de voedingswaarden van producten. En ze worden ook steeds slimmer. We houden ons met zijn allen steeds meer bezig met wat wel en niet goed voor ons is.

Ben ik hier zelf ook mee bezig?
Zelf ben ik niet bewust bezig met mijn eten. Ik doe wel veel aan snacken en ontbijten doe ik ook altijd. Vaak heb weinig tijd, in de ochtend ontbijt ik dus wel. Maar de rest van de dag ben ik redelijk afhankelijk van snacks en eten dat makkelijk is om mee te nemen. In de avond ben ik sowieso goed bezig want ik kook vaak wel uitgebreid en gezond. Kant en klaar vind ik namelijk niet zo lekker, vandaar dat ik meestal liever vers eet. Ook denk ik dat het wel ligt aan de opleiding die ik gedaan heb. Ik deed horecaondernemer waar we ook het praktijkvak koken kregen. Daar heb ik veel ideeën en inspiratie op gedaan. Vandaar dat ik er misschien wel meer mee bezig ben dan veel andere mensen. Misschien kun je het zelf ook eens proberen. Het is namelijk erg lekker en gezond!

Hier nog een leuk filmpje waarin een lekkere en gezonde snack wordt gemaakt! Vul ook de poll onderin nog even in.

Bronnen:

http://fsin.nl/nieuws/206/negen-food-trends-in-2013-vs

http://www.vogue.nl/food/blog/carlijn-potma/food-trends

Leave a Reply

