Rabobank!

Standard

Rabobank

De banken sector staat door de crisis flink onder vuur. Maar toch doet de Rabobank het nog steeds erg goed , daardoor zijn ze ook voor het vijfde jaar op rij verkozen tot werkgever met het beste imago van Nederland. Waarom is de bank dan zo populair? En waarom is de reputatie van een bedrijf zo belangrijk? Is er imago schade ontstaan door de wielerwereld? Hoe komt dat en wat doe ze er aan? Je leest het allemaal in dit stuk dat ik heb geschreven!

XTRA-RABOBANK-EXTERIEUR

Waarom is de bank zo populair?
De bank wordt in populariteit gevolgd door Shell en Phillips met zijn 3e  behoren zij al jaren tot de top. De meeste mensen zullen zich afvragen waarom de bank juist in deze crisis tijd zo populair is. Dat komt waarschijnlijk doordat de bank aan het begin van het jaar zijn “coöperatieve roots” heeft laten zien. Daarmee lieten ze zien dat hun claim daadwerkelijk een eerlijke en betrouwbare claim is. Onderzoeken als deze zullen ook bij de werknemers een positieve invloed hebben. Want er zal toch een bepaald soort trots ontstaan, ze werken tenslotte voor de nummer een van Nederland.

Waarom is de reputatie van een bedrijf zo belangrijk?
In deze tijd van crisis is een goede reputatie erg belangrijk. Mensen moeten zekerheid hebben en ergens van op aan kunnen. Wanneer een bedrijf een goede reputatie heeft krijgen ze meer positieve aandacht van onder andere politici, bestuurders en de media. Er zijn veel mensen die bij de Rabobank willen werken waardoor de Rabobank ook hogere eisen aan het personeel kan stellen. En dat komt ze gunstig uit. Ze hoeven niet op zoek naar personeel, het personeel zoekt juist hun. En ze kunnen er nog eisen aan stellen ook zoals: aan hun cultuur en identiteit voldoen. Bij Rabobank staat de klant centraal, en de klant is dan ook belangrijker dan zijn geld.

Is er imago schade ontstaan door de wielerwereld? Hoe komt dat en wat doe ze er aan?
De wielerwereld is behoorlijk verpest, er zit ook geen verbetering in. Het is een hoop bedrog en daar wil een bank natuurlijk niets mee te maken hebben. Daardoor is Rabobank ook gestopt met de sponsoring van de wielerwereld. Ze twijfelde niet eens zo zeer aan de Rabobank ploeg zelf, maar de ploeg moet rijden in een wereld bedrog. Het imago van de wielerbond is aangetast en daar lijd de Rabobank in mee. En dan in het opzicht dat zij er alleen mee gelinkt worden. Want voor mij is de bank er daardoor absoluut niet op achteruit gegaan.

Geliefde bank
Persoonlijk zit ik al mijn hele leven bij de Rabobank. Er is tot nu toe nooit iets mis gegaan waardoor ik ook bij de bank gebleven ben. Ik vind niet dat doordat hun de wielerwereld gesponsord hebben, ook met hun onbetrouwbaarheid gelinkt moeten worden. Punt een vind ik dat ze dat niet verdient hebben en de Rabobank is een uitstekende bank zonder poes pas. Rabobank is heel open en als er eens een keer iets mis is met bijvoorbeeld je bankpas… Heb je kosteloos binnen drie werkdagen weer een nieuwe! En tussendoor mag je gewoon bij je eigen bank contant geld opnemen mocht dat nodig zijn. Kortom: “Ik ga nooit meer weg bij de Rabobank, bij mij is het een zeer geliefde bank!”

Top 20 beste imago van 2013 volgens Intermediair.

  1. Rabobank
  2. Shell
  3. Philips
  4. Unilever
  5. KLM
  6. GGZ
  7. ING
  8. ABN Amro
  9. Ahold
  10. KPN
  11. Politie KLPD
  12. Google
  13. Bureau Jeugdzorg
  14. Nederlandse spoorweg
  15. Achmea
  16. Academisch Medisch Centrum Amsterdam
  17. Heineken
  18. ASLM
  19. TNO
  20. Apple

Bron: Intermediair Imago Onderzoek
Volkskrant.nl

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s